hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > قم|تشکیل کمیته تبلیغات شهری قم ویژه ایام محرم و صفر

قم|تشکیل کمیته تبلیغات شهری قم ویژه ایام محرم و صفر

کمیته تبلیغات شهری شهرداری قم به منظور فضاسازی بصری سطح شهر قم در ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در ماه‌های محرم و صفر تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم، این کمیته به منظور هماهنگی و انجام امور مربوط به فضاسازی و تبلیغات شهری در سطح مناطق هشتگانه شهر قم و با حضور نمایندگانی از معاونت خدمات شهری، معاونت حمل و نقل و ترافیک، اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل، سازمان‌های زیباسازی، فرهنگی ورزشی، ترافیک ، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم تشکیل شده است.

اکران هماهنگ و یکپارچه تبلیغات محیطی سطح شهر، ساخت و نصب المان‌های شهری متناسب با این ایام، نصب پرچم‌ها، کتیبه‌ها و ریسه‌های مشکی از جمله اقداماتی است که در این کمیته به آن پرداخته خواهد شد.

در این کمیته همچنین درخواست‌های افراد، هیئات، مساجد، تکایا و گروه‌های مختلف برای راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی از جنبه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته و مجوز برپایی آن‌ها صادر می‌گردد.

ساماندهی تبلیغات هیئات مذهبی برای اطلاع‌رسانی ویژه‌برنامه‌های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ماه‌های محرم و صفر از دیگر برنامه‌هایی است که در این کمیته انجام خواهد شد.

مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم در این خصوص با بیان دلایل لزوم ساماندهی تبلیغات محیطی هیئات مذهبی در شهر قم گفت: به منظور رعایت ایمنی و امنیت شهروندان، نصب هرگونه تبلیغات در سطح شهر با سازه‌های داربستی ممنوع بوده و اینگونه تبلیغات صرفاً در سازه‌های ثابت تبلیغاتی سطح شهر اکران می‌گردند.

به گفته مهدی کلانترزاده برای پوشش تمامی مناطق سطح شهر و توزیع کامل و مناسب این تبلیغات، از سازه‌های در اختیار بخش خصوصی نیز استفاده شده است و این سازه‌ها به صورت رایگان در اختیار متقاضیان اطلاع‌رسانی برنامه‌های مذهبی در ماه‌های محرم و صفر قرار خواهد گرفت.

وی از تخفیف ۱۰۰ درصدی اجاره‌ی سازه‌های تبلیغاتی برای هیئات مذهبی خبر داد و افزود: هزینه‌ی اجاره هر یک از سازه‌های ثابت تبلیغاتی در سطح شهر به طور میانگین روزانه یک میلیون ریال می‌باشد که شهرداری قم با تخفیف کامل این سازه‌ها را در اختیار هیئات مذهبی قرار می‌دهد و هیئات مذهبی تنها هزینه نصب این تبلیغات که توسط پیمانکار انجام می‌شود را پرداخت می‌نمایند.

کلانترزاده اخذ مجوز نصب برای هرگونه بنر اطلاع‌رسانی در سطح شهر قم را الزامی دانست و گفت: هیئات مذهبی، مساجد و تکایا جهت هرگونه اقدام تبلیغاتی در سطح شهر ضمن هماهنگی با شورای هیئات مذهبی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، ابتدا می‌بایست طرح تبلیغاتی خود را از نظر محتوایی به تأیید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم رسانده و سپس جهت صدور مجوز نصب از طریق اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل اقدام نمایند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد